På ludvika.se använder vi cookies för att förbättra din upplevelse av webbplatsen. Läs mer om hur du kan hantera cookies.
Kommunen kan också ge stöd till en person som
vårdar och hjälper någon annan.
Personer med autism kan få hjälp.
En person med autism kan ha svårt
att prata med andra människor och
att förstå andra människor.
Vuxna som har fått en hjärnskada efter en olycka
eller efter en sjukdom kan få hjälp.
Personer som har en funktionsnedsättning kan få hjälp.
Funktionsnedsättning kan vara att ha svårt att röra sig,
att ha en psykisk sjukdom eller andra problem.
Hjälpen kan vara en bostad med särskild service eller
att få vara med i daglig verksamhet.
Kommunen ger stöd åt vuxna eller barn som behöver hjälp.
Det kan vara att få hjälp med pengar eller att
få hjälp mot ett missbruk.
Missbruk är till exempel att använda narkotika.
Sidan senast uppdaterad: 2010-09-08
Ludvika kommun, 771 82 Ludvika