Uppleva och göra

Det finns mycket att göra i Ludvika kommun.
Till exempel bada, dansa, sjunga, titta på film,
åka skidor och mycket annat.
För de personer med funktionshinder
har kommunen särskilda aktiviteter.

Bibliotek

Det finns bibliotek i Ludvika, Fredriksberg, Grängesberg, Nyhammar och Sunnansjö.

På biblioteket kan du göra många olika saker.
Du kan låna böcker för barn och vuxna.
Det finns böcker på CD-skiva och kassett.
Det finns lättlästa böcker och böcker på andra språk.
Du kan läsa tidningar och tidskrifter.
Det finns musikskivor att låna och filmer att hyra.
Du kan också låna en dator på biblioteket.

För att kunna låna behöver du ett lånekort.
Bibliotekets personal hjälper dig att få ett lånekort.
Personalen talar om när du måste lämna tillbaka det du har lånat.

Dela

Sidan senast uppdaterad: 2016-01-19

Kontakta oss
Telefon: 0240-860 00
Öppettider: 7:30-12:00, 13:00-16:15

Ludvika kommun, 771 82 Ludvika

Telefon: 0240-860 00
SPC3N1.sitevision-cloud.net · 27/03 00:47:44