Du är här:

Om du inte är nöjd med beslutet

Alla beslut om försörjningsstöd enligt 4:e kapitlet 1:a paragrafen Socialtjänstlagen (SoL) kan överklagas.
Din överklagan ska göras skriftligt och inom tre veckor efter du har fått besked om beslutet. Den ska innehålla information om vilket beslut du vill överklaga, på vilket sätt du vill att det ska ändras och dina skäl till ändring. Den ska skickas eller lämnas till oss.

När vi får den, tittar vi på dina skäl och bedömer om beslutet ska ändras. Om vi kommer fram till att beslutet inte ska ändras, skickar vi din överklagan vidare till Förvaltningsrätten i Falun.

Är du trots allt osäker på hur du ska göra är din handläggare hos oss skyldig att hjälpa dig med överklagandet.

Det kostar inget att överklaga.

Dela

Sidan senast uppdaterad: 2017-01-27

Kontakta oss
Telefon: 0240-860 00
Öppettider: 7:30-12:00, 13:00-16:15

Individ- och familjeomsorgen
Stöd och försörjning

Besöksadress:
Marnäsliden, Biskopsvägen 10, Ludvika

Enhetschef
Susanna Öbrell 0240-864 12

Telefontider för rådgivning och tidbokning:
mån-tis, tors-fre 08:30-11:30
ons 08:30-09:30

Ludvika kommun, 771 82 Ludvika

Telefon: 0240-860 00
SPC3N2.sitevision-cloud.net · 20/10 12:42:52