Det här är Högbergets förskola

Högbergets förskola tillhör Knutsbo/Junibackens skolområde. Vår personalgrupp består av 6. Här går 32 barn fördelade på Kattfoten för ålder 1 - 3 år och Lejontassen för ålder 3 - 5 år.

Det här är Högbergets förskola

Högbergets förskola tillhör Knutsbo/Junibackens skolområde. Vi är 6 personer i vår personalgrupp och har för närvarande 32 barn fördelat på två avdelningar; Kattfoten 1-3 år och Lejontassen 3-5 år. Förskolan har öppet mellan klockan 6:30 och 17:00. Förskolan ligger naturskönt med direkt närhet till skogen på vägen mellan Högberget och Knutsbo.

Verksamhetsbeskrivning

Högbergets förskola jobbar mycket med berättelser och fantasiskapande. Vi tror på barnets förmåga genom att aktivt stötta barnet i att våga prova själv. Vi arbetar med olika teman och i dessa ingår:

• Språk - genom att samtala, sjunga, läsa och rim och ramsor.
  • Matematik - genom att låta barnen utveckla sin förståelse för matematiska begrepp och sammanhang.
  • Medinflytande - genom att låta barnen delta i olika former av samarbete och beslutsfattande.
  • Trygghet - genom att se varje barns behov och att låta dem få uppleva sitt eget värde.

Varje förskola i kommunen har specialpedagog kopplad till sig som stöttar arbetslagen i arbetet med att varje förskola ska vara den bästa förskolan för varje barn som går där. För att skapa en likvärdig utbildning av hög kvalitet arbetar vi för att utveckla det systematiska kvalitetsarbetet för att erbjuda bättre och bättre undervisning för varje barn.

Är du intresserad av att se mer av vår förskola och verksamhet är du hjärtligt välkommen hit på besök. Ring innan så att någon kan ta emot dig och visa dig runt.

Förskolan Högberget - Gården har lekutrustning och nära till naturen.